Een klein informatief stukje voor huisartsenpraktijken die net gestart zijn met MGN (mijngezondheid.net) van Pharmapartners.

Regelmatig komt de vraag langs:
“alles is ingeregeld alleen hoe kan ik een patiënt uitnodigen voor het gebruik van MGn”

Voordat we de uitnodiging versturen zijn een aantal zaken van belang

Patiënt dossier openen en MGn status controleren:

Mocht u al uitnodingen hebben verstuurd naar patiënten dan is het verstandig eerst te kijken of er al een MGn contract aanwezig is. Dit kunt u zien door naar het dossier van de patiënt te gaan en rechtsboven te kijken bij de MGn status. Bij een rood kruis is er nog geen MGn uitnodiging/contract aanwezig en bij een groen pijtje wel.  

Patient een uitnodiging versturen:

In het patiënt dossier klikt u op het Mgn icoontje rechtsboven (poppetje met een rood kruisje)
Bij het volgende scherm kunt u aangeven of de patiënt een uitnodigingsmail moet ontvangen of niet.
Als u kiest voor niet is het van belang dat u de link van het MGn portaal aan de patient doorgeeft.
De link van het MGn portaal is: https://home.mijngezondheid.net/inloggen/

Foutmeldingen:

Soms heeft een patient zich al ingeschreven op MGn bij een andere huisarts of zorgverlener, dan zal u na het klikken van het icoontje de volgende melding krijgen:
“De patient is reeds bekend in MGn” volg dan gewoon de stappen zoals hier beschreven u kunt het contract gewoon overrulen.

Uitnodiging is nu verzonden: Nadat u de uitnodiging heeft verstuurd kunt u dit controleren door naar het patiënt dossier te gaan. Het MGn icoontje rechtsboven zal nu een poppetje met een groen pijltje laten zien.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *