Een klein informatief stukje voor huisartsenpraktijken die net gestart zijn met MGN (mijngezondheid.net) van Pharmapartners.
Regelmatig komt de vraag langs:
“alles is ingeregeld alleen hoe kan ik een patiënt uitnodigen voor het gebruik van MGn”
Voordat we de uitnodiging versturen zijn een aantal zaken van belang
- Zorg voor het juiste email adres en telefoonnummer van de patiënt werk deze anders voor de uitnodiging nog bij in de bestaande gegevens.
- Het Burgerservicenummer van de patiënt moet geverifieerd zijn en het is belangrijk dat er een WID registratie is uitgevoerd. Dit kan ook via COV mits u over de juiste gegevens beschikt.
Patiënt dossier openen en MGn status controleren:
Mocht u al uitnodingen hebben verstuurd naar patiënten dan is het verstandig eerst te kijken of er al een MGn contract aanwezig is. Dit kunt u zien door naar het dossier van de patiënt te gaan en rechtsboven te kijken bij de MGn status. Bij een rood kruis is er nog geen MGn uitnodiging/contract aanwezig en bij een groen pijtje wel.
Patient een uitnodiging versturen:
In het patiënt dossier klikt u op het Mgn icoontje
rechtsboven (poppetje met een rood kruisje)
Bij het volgende scherm kunt u aangeven of de patiënt een uitnodigingsmail moet
ontvangen of niet.
Als u kiest voor niet is het van belang dat u de link van het MGn portaal aan
de patient doorgeeft.
De link van het MGn portaal is: https://home.mijngezondheid.net/inloggen/
Foutmeldingen:
Soms heeft een patient zich al ingeschreven op MGn bij een
andere huisarts of zorgverlener, dan zal u na het klikken van het icoontje de volgende
melding krijgen:
“De patient is reeds bekend in MGn†volg dan gewoon de stappen zoals hier beschreven
u kunt het contract gewoon overrulen.
Uitnodiging is nu verzonden:
Nadat u de uitnodiging heeft verstuurd kunt u dit
controleren door naar het patiënt dossier te gaan. Het MGn icoontje rechtsboven
zal nu een poppetje met een groen pijltje laten zien.