Storing bij Vodafone – Mogelijke impact op telefonie
Vodafone heeft momenteel last van een landelijke storing die mogelijk van invloed kan zijn op uw telefoniediensten. Een deel van de klanten van Vodafone ondervindt momenteel problemen met bellen. Bij sommige klanten kunnen telefoongesprekken wel gestart worden, maar is er na het opnemen geen geluid. De provider heeft aangegeven de oorzaak van de storing te […]
Microsoft prijsverhoging vanaf april 2023
Via dit nieuws bericht willen wij u informeren dat Microsoft wereldwijd heeft aangekondigd om per 1 april 2023 de prijzen van alle Microsoft 365 NCE licenties te gaan verhogen. https://news.microsoft.com/europe/2023/01/05/consistent-global-pricing-for-the-microsoft-cloud/ Werken in de Microsoft cloud brengt talloze voordelen met zich mee. Denk aan: meer doen met minder, het verhogen van productiviteit, het verlagen van bedrijfskosten […]
Cura ICT sponsor van schaatsster Paulien Verhaar
Onder deze winterse omstandigheden zijn wij de trotse sponsor geworden van schaatsster Paulien Verhaar. Met een gedeelde passie voor gezondheidszorg & techniek, zijn wij ervan overtuigd dat wij elkaar kunnen versterken.
Waarom kiezen Dark Webmonitoring en Cybertraining
Dark web monitoring en cyber awareness zijn twee belangrijke aspecten van cyberbeveiliging voor bedrijven en organisaties. Het dark web is een deel van het internet dat niet toegankelijk is via standaard zoekmachines. Dit deel van het internet wordt gebruikt door cybercriminelen om gestolen informatie te verhandelen, zoals wachtwoorden, creditcardgegevens en andere gevoelige informatie. Dark web […]
Voordelen ICT MSP (Maandelijks) vs Break Fix (Uurtje factuurtje)
Een Managed Service Provider (MSP) biedt beheerde ICT-diensten op afstand en heeft als doel om het beheer van de ICT-infrastructuur van een organisatie te vereenvoudigen en te optimaliseren. Een MSP kan zijn diensten aanbieden in de vorm van een maandelijks abonnement of uurtje-factuurtje (“Break-Fix”) ondersteuning. Bij een maandelijks abonnement is er sprake van een vaste […]
Weerbaarder tegen cybercriminaliteit met onze security & digivaardigheidsmodule.
“U heeft een goed slot in uw voordeur, alleen uw collega laat altijd de tuindeur open staan” Uw computers en netwerk zijn meestal tot de tanden gewapend; een firewall, antivirus en een goed beveiligde zorglijn om aanvallen van buitenaf te weren. Aanvallen gaan met 30% via e-mail. Het doel van zo’n aanval is het bedotten […]
Verstoring opstarten Medicom
Op dit moment kunt u mogelijk problemen ervaren bij het opstarten van Medicom, deze storing is bekend bij PharmaPartners. Zodra er meer informatie bekend is over dit probleem leest u dit hier Statusupdate 02-01-2022, 08:45 ; Eerste storingen komen binnen, PharmaPartners is niet bereikbaar.
Vrijdag 23 dec vanaf 15:00 alleen voor Spoed bereikbaar
In verband met onze kerstborrel zijn wij komende vrijdagmiddag 23 december vanaf 15:00 uitsluitend voor spoed bereikbaar. Voor minder dringende zaken kunt u mailen naar support@curaict.nl
Opium recepten standaard uitprinten vanuit Medicom uitzetten
Vandaag een simpele tip voor de Medicom gebruikers Het niet altijd meer nodig om recepten voor opiaten af te drukken vanuit de huisartsenpraktijk. Wilt u het automatisch afdrukken van Opiaten uitschakelen in Medicom? Dit kan via de onderstaande stappen. Zo schakel automatisch afdrukken van Opiaten uit in Medicom: Hoofdmenu> Kiezen voor praktijkbeheer > Onderhoud instellingen […]
Heeft u een nieuwe UZI-pas binnen? Dit zijn onze tips!
Vanaf november 2022 start het UZI-register met het uitleveren van een nieuwe UZI-passen. Deze passen zijn voorzien van een nieuwe chip genaamd: de JCO4P Chip. De chip is toegevoegd om nieuwe technieken mogelijk te maken. Om deze pas te laten werken met uw systeem op de huisartsenpraktijk, huisartsenpost of apotheek is het van belang dat […]